Jak złożyć korektę zeznania podatkowego?

Rozliczenie podatkowe to dla większości osób przykry obowiązek, którego nie da się uniknąć. Problemem może okazać się już wybór odpowiedniego formularza, następnie wpisanie kwot w odpowiednie rubryki, aż wreszcie dokonanie właściwych obliczeń. Zwłaszcza że przepisy podatkowe są dość zawiłe, a do tego w zasadzie z roku na rok zmieniają się. Nic więc dziwnego, że podatnikom zdarzają się błędy w składanych zeznaniach. Na szczęście, gdy w porę dostrzegą oni błąd, mają jeszcze czas na złożenie korekty.

Czy warto składać korektę?

Oczywiście, że tak. W przypadku, gdy to podatnik ma otrzymać nadpłatę od urzędu skarbowego, uzupełnienie przysługujących ulg czy kosztów podatkowych może przesądzić o jej wysokości. Z kolei, jeśli według poprawnych rozliczeń to podatnik powinien uregulować niedopłatę, niezłożenie korekty może skończyć się ukaraniem podatnika. Gdy tylko podatnik zauważy błąd w rocznym zeznaniu, to w jego interesie jest jak najszybsze złożenie korekty i uregulowanie zaległości (wraz z odsetkami – jeśli korekty dokonano po terminie płatności podatku), by rozliczenie z fiskusem było poprawne i przejrzyste.

Jak składa się korektę?

Możesz złożyć korektę dowolną ilość razy, aż przez kolejne 5 lat od złożenia PIT-a – jednak jeśli masz wątpliwości co do tego, jak wypełniłeś zeznanie, najlepiej po prostu skorzystaj z pomocy firmy zajmującej się obsługą podatkową. Złożenie korekty, mówiąc najprościej, polega na ponownym, tym razem poprawnym uzupełnieniu formularza. W rubryce „Cel złożenia deklaracji” należy jednak zaznaczyć okienko „Korekta”. Złożenie korekty nie wymaga dodatkowego zgłoszenia tzw. czynnego żalu – wystarczy wypełnienie PIT-a. Podatnik nie musi też podawać przyczyny składania korekty.