Jak uzyskać indywidualną interpretację podatkową?

Każda osoba, której zdarzyło się prowadzić działalność gospodarczą w Polsce, wie, że przepisy podatkowe są wyjątkowo zagmatwane. Nawet przedsiębiorcy prowadzący swoją jednoosobową firmę decydują się na współpracę z biurem rachunkowym, by nie musieć lawirować w meandrach prawa. Czasami nawet doświadczeni księgowi nie wiedzą, które przepisy zastosować dodanego zdarzenia gospodarczego. Wtedy konieczne jest wystąpienie o podatkową interpretację indywidualną.

Kto może zgłosić się po podatkową interpretację indywidualną?

Zasadniczo każdy może ubiegać się o podatkową interpretację indywidualną – nie trzeba nawet być przedsiębiorcą. Należy zgłosić się po nią do Krajowej Informacji Skarbowej, wypełnić wniosek i zapłacić 40 zł (za opis każdego zdarzenia; dowód wpłaty należy załączyć do wniosku). Zdarzeniem może być sytuacja, która miała już miejsce, lub która dopiero może się wydarzyć. Odpowiedź na wniosek powinna przyjść w terminie maksymalnie do trzech miesięcy (obecnie, w związku z pandemią COVID-19, aż do 6 miesięcy). Jeśli osoba składająca wniosek nie otrzyma podatkowej interpretacji indywidualnej w tym czasie, może uznać, że jej stanowisko przedstawione we wniosku jest prawidłowe.

Jak złożyć wniosek?

Możesz zrobić to sam lub poprosić o to swoją księgową – nasze biuro rachunkowe w Bolesławcu pomaga swoim klientom w każdej trudnej sytuacji. Wniosek da się złożyć przez internet, korzystając z ePUAP-u i profilu zaufanego. Na stronie ePUAP należy wyszukać wniosek o wydanie podatkowej interpretacji indywidualnej. System poprowadzi Cię krok po kroku przez wypełnianie formularza i dokonanie płatności. O poradę można ubiegać się również osobiście w biurze Krajowej Informacji Skarbowej, a także w formie listownej.